فروش در دنیای آنلاین كار سختی نیست اما كار زمانی سخت می گردد كه باید كالای خریداری شده را با رعایت اصول و استانداردهای بین المللی به دست مشتری برسانید.
به گزارش وبی كارت به نقل از خبر آنلاین، فروشگاه های آنلاین ایرانی هم زمان با تغییر گرایش نسل جدید به خرید از سایت ها با سیل عظیمی از كلیك روبرو شده و این چیزی است كه خیلی از استارتاپ ها آرزوی آن را دارند.
اما این تنها روی خوش ماجراست و زمانی پتانسیل واقعی این سایت ها مشخص می گردد كه در رخدادهای فروش و حراجی های آنلاین مشتریان زیادی به آنها اعتماد كرده و خرید می كنند.
اخیرا فروشگاه های ایرانی با كپی برداری از رخداد حراجی آنلاین آمریكایی بلك فرایدی دست به تبلیغات گسترده فروش زدند اما ظاهرا بدون برنامه ریزی اصولی (و متاسفانه رو آوردن به سیستم هیئت وار) خویش را برای این حجم از مشتری آماده نكرده بودند.
در حال حاضر این سایت ها با بحران عظیم لجستیك روبرو شده و نتوانسته اند رضایت مشتری را به نحو احسن به خود جلب كنند.
تاخیر در ارسال سفارش، مشتری آزاری است كه سبب می گردد تا كاربران در خریدهای بعدی نسبت به فروشگاه های آنلاین دچار تردید شده و ترجیح دهند كالا را گران تر اما سریعتر و به صورت فیزیكی به دست بیاورند.
برخی مشكلاتی كه این روزها مشتریان فروشگاه های آنلاین با آن مواجهند به شرح زیر است:
پشت خط ماندن طولانی كاربران برای رهگیری سفارش به علت تعریف غلط سیستم
هنگ كردن نرم افزار آنلاین برای رهگیری و عدم دسترسی به وضعیت واقعی سفارش كالا
عقب بودن و آپدیت نبودن ماژول رهگیری سفارش علی رغم تبلیغات فراوان درباره نرم افزارهای پشتیبانی آنلاین
عدم سینك بودن اپراتور انباردار با مسوول ارسال سفارش و پیكِ آورنده كالا
تاخیر بیش از یك هفته در ارسال كالا به علت حجم بالای سفارشات
مجبور كردن پیك ها به بردن كالای بیش از حد و بیش از تایم وعده داده شده
آفلاین شدن ارسال سفارشات و عدم پیگیری فروشگاه برای ارسال به موقع كالا
45 دقیقه پشت خط ماندن در حالی كه نوبت شما نفر دهم در صف انتظار است، چه معنایی می دهد؟ باگ نرم افزاری؟ دروغ بودن شماره نوبت؟ یا اینكه هر نفر 4. 5 دقیقه مكالمه می كند؟ یعنی اوضاع سفارشات بی ریخت است؟
ادعای آنلاین بودن كار آسانی است اما عدم رعایت اصول مشتری مداری و استانداردهای تعریف شده بین المللی سبب عقبگرد مردم از فضای مجازی می گردد و فروشگاه های آنلاین كه پول هنگفتی به جیب می زنند ( برخلاف فروشگاه های آنلاین دنیا آمار فروش هم نمی دهند) را تبدیل به ویترین دروغ آنلاین می كند.
5656