زمینه برقراری هشت میلیون دقیقه مكالمه روزانه در اربعین فراهم گردید

زمینه برقراری هشت میلیون دقیقه مكالمه روزانه در اربعین فراهم گردید

وبی كارت: مدیر كل كنترل، هماهنگی و پایش شركت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تامین زیرساخت های ارتباطی برای اربعین، از زمینه سازی برای برقراری هشت میلیون دقیقه مكالمه روزانه در این مراسم اطلاع داد.


به گزارش وبی كارت به نقل از ایسنا، سهراب آغ بیات با بیان این كه تامین امكانات مطلوب ارتباطی در مراسم اربعین یكی از اهداف زیرساخت است، اظهار نمود: هنگام برگزاری راهپیمایی اربعین مبحث تامین ارتباطات در داخل كشور برای ما مهم می باشد، البته امسال زیرساخت های ارتباطی داخل كشور تامین شده اما این مورد در كشور عراق باید توسط خود عراقی ها پیگیری شود كه مذاكرات خوبی در این باره انجام شده است.
وی با بیان این كه تامین زیرساخت های ارتباطی مانند مكالمه، دیتا و اینترنت را مدنظر داریم خاطرنشان كرد: با عنایت به این كه كل زوار متمایل به مكالمه هستند، ازاین رو تلاش شده در این حوزه توجه بیش تری داشته باشیم كه در داخل كشور كارهای لازم تا پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چزابه انجام شده است.
مدیر كل كنترل، هماهنگی و پایش شركت ارتباطات زیرساخت با بیان این كه اپراتورها بسترهای لازم ارتباطی را با استفاده از شركت زیرساخت در اربعین تامین كرده‎اند، اضافه كرد: مناطق مرزی تحت پوشش زیرساخت های ارتباطی است و مشكلی در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان این كه در سال قبل حدود دو میلیون و ۲۰۰هزار زائر در مراسم اربعین شركت داشتند تصریح كرد: در سال قبل تامین پوشش ارتباطی برای این تعداد زائر در پایانه های مرزی بدون هیچ مشكلی انجام شد، در مرزها هم وای فای مجانی با استفاده از بالن فضایی در اختیار افراد قرار گرفت.
آغ بیات با بیان این كه هم اكنون زمینه برقراری حدود هشت میلیون دقیقه ارتباط روزانه با عراق فراهم گشته است بیان كرد: با تلاش های انجام شده كانال های مستقیم با كشور عراق ارتقاء یافته است و هم اكنون از نظر مكالمه مشكل خاصی وجود ندارد اما امكان دارد به علت این كه ظرفیت اپراتورهای عراقی كافی نیست، در زمان اوج ترافیك مكالمه محدودیت هایی تولید شود.
وی با بیان این كه در تلاشیم كیفیت و كمیت مكالمه‎ها در این ایام افزایش داشته باشد خاطرنشان كرد: زائران می توانند از دو روش رومینگ مانند سیم كارت های ایرانی یا خرید سیم كارت عراقی برای برقراری مكالمه تلفنی با استفاده از شبكه دیتای موبایل اپراتورهای عراقی استفاده كنند.
آغ بیات درباره هزینه استفاده از مكالمه تلفنی در اربعین تصریح كرد: با عنایت به نرخ ارز، تعرفه های تماس تلفنی خارجی هم تغییر كرده است اما برای مكالمه زائران اربعین از ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان نرخ های قدیم را در تعرفه های مكالمه ها اعمال می نماییم، به صورتی كه تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت دقیقه ای ۷۰۰ تومان و برای تلفن همراه به تلفن همراه، دقیقه ای ۹۰۰ تومان محاسبه می گردد.
وی درباره عرضه تخفیف ویژه مكالمه به زائران افزود: نرخ تعرفه های جدید برای تماس تلفنی خارجی ثابت به ثابت دقیقه‎ای ۲۲۰۰ تومان و تلفن موبایل به موبایل ۳۰۰۰ تومان است كه در زمان پیاده روی اربعین برای زوار به یك سوم كاسته می شود.
مدیر كل كنترل، هماهنگی و پایش شركت ارتباطات زیرساخت بیان كرد: منتظریم تا اپراتورها بسته های پیشنهادی درباره مكالمه و اینترنت را برای اربعین ارائه نمایند.
نصب بالن های فضایی در نقاط مرزی
آغ بیات با اشاره به نقش مهم بالن‎های فضایی در پوشش ارتباطی خاطرنشان كرد: بالن های فضایی خدمات وای فای و ال تی ای به زائران در داخل كشور و در محدوده مرزی عرضه می دهند، ازاین رو برای تامین پوشش ارتباطی زوار در اربعین دو بالن فضایی در مناطق مرزی مستقر شده است.
وی با بیان این كه هم اكنون زیرساخت های ارتباطی این دو بالن تامین شده است اضافه كرد: یكی از بالن های فضایی در پایانه مرزی مهران نصب شده است كه تا شعاع پنج كیلومتر با ۵۰۰ مگابایت پهنای باند را پوشش می دهد، البته بالن دوم با بازگشایی مرز خسروی در این منطقه نصب می شود، در غیر این صورت در شهر مهران به زائران خدمات عرضه می دهد.
مدیر كل كنترل، هماهنگی و پایش شركت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تمهیدات اپراتورها برای عرضه وای فای مجانی به زائران در چزابه، شلمچه و مهران هم بیان كرد: مردم می توانند از وای فای اپراتورهای رایتل ایرانسل و همراه اول استفاده كنند.



1397/07/28
22:12:14
5.0 / 5
4569
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اینترنت , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت