واعظی در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات مطرح كرد

تاكید دولت بر مولفه های شفافیت، تعامل و پاسخگویی به عنوان الگوهای موثر ارتباطی خود با مردم

تاكید دولت بر مولفه های شفافیت، تعامل و پاسخگویی به عنوان الگوهای موثر ارتباطی خود با مردم

وبی كارت: همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات، دكتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پیامی ضمن تبریك این روز به همه كنشگران ارتباطی كشور مولفه های اصلی ارتباطی دولت و مردم را تبیین كرد.


به گزارش وبی كارت به نقل از ایسنا، متن پیام واعظی به مناسبت روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه به شرح ذیل است:
«بسمه تعالی
بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات، فرصتی مغتنم برای یادآوری نقش و جایگاه بی بدیل روابط عمومی ها و تقدیر از تلاش ایشان در ارتقاء مشاركت و تولید هم افزایی در بین آحاد مردم برای پیشرفت و توسعه همه جانبه كشور است.
با عنایت به تحولات گسترده و پرشتاب در حوزه ارتباطات و فناوری، بدیهی است كه بر پیچیدگی های حوزه اطلاع رسانی و مدیریت افكار عمومی، هم افزوده شده است. اقناع افكار عمومی در این شرایط با الگوهای قدیمی دیگر امكان پذیر نیست و نیازمند مولفه ها و مدلهای جدید مبتنی بر تحولات، انتظارات و دانش عمومی و متناسب با توقع و سطح سواد رسانه ای عمومی است.
بنابراین با عنایت به اینكه امید و اعتماد جز با استفاده از رضایتمندی سطح عامه مردم و كارآمدی دولتمردان حاصل نمی گردد و طراحی و اجرای الگوهای جدید ارتباطی بعنوان ضرورتی انكار ناپذیر باید در دستور كار مراكز روابط عمومی قرار گیرد؛ شورای اطلاع رسانی دولت بار دیگر بر مولفه های «شفافیت»، «تعامل»، و«پاسخگویی»، بعنوان الگوهای موثر ارتباطی خود با مردم كه از ابتدا مورد تاكید دولت تدبیر و امید و شخص ریاست محترم جمهوری بوده است، تاكید می ورزد.
از این رو با تاكید بر اهداف كلان دولت در خصوص افزایش امید در بین مردم و تولید اعتماد بیشتر میان دولت و ملت، ضروری می باشد مراكز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی كلیه فعالیت ها و برنامه ریزی های خویش را بر الزامات مورد اشاره، منطبق سازند.
شفافیت؛
دسترسی آزاد به اطلاعات از اصلی ترین عناصر حقوق شهروندی است كه دولت تدبیر و امید از ابتدا بر تحقق آن پافشاری كرده و در این راه گام های عملی موثری برداشته است. شفافیت بعنوان عنصر اصلی مبارزه و جلوگیری از فساد نقشی بی بدیل در تولید اعتماد میان دولت و مردم دارد. از این رو دولت تدبیر و امید جز در حوزه های نظامی و امنیتی هیچ حریم خصوصی برای خود قایل نیست. برهمین اساس مراكز روابط عمومی و همه فعالان این عرصه در دستگاه های اجرایی موظف به پاس داشت این دستاورد مهم دولت هستند.
تعامل؛
مشاركت جویی بعنوان ركن اصلی ارتباط دولت و و ملت همواره در تصمیم گیری ها و فعالیت های دولت تدبیر و امید مورد تاكید قرار گرفته است. از این منظر تعامل و مشاركت با ذینفعان و گروه های مرجع نظیر احزاب، سمن ها، رسانه ها، صاحبان فكر و سرمایه و توده مردم در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های دولت امری قطعی و الزامی است. روابط عمومی ها موظف می باشند رویه های ارتباطی خویش را به شكل تعاملی و با مشاركت دادن گروه های ذینفع پیش ببرند.
پاسخگویی؛
دولت معتقد می باشد پرسش، حق مردم و پاسخ وظیفه دولتمردان و مسئولان است. براین اساس نظام پاسخگویی و روشنگری از اصول غیر قابل انكار حوزه ارتباطی روابط عمومی ها شناخته می شود. همانگونه كه بارها مورد تاكید قرار گرفته هیچ پرسش، ابهام، تردید افكنی و تولید تشكیك درفعالیت ها و برنامه های دولت نباید بدون پاسخ بماند. روابط عمومی ها موظف می باشند با رعایت حقوق شهروندی و به رسمیت شناختن حق انتقاد و پرسش، در سریع ترین زمان با ادبیاتی مستدل و اقناعی پاسخگوی تمامی اقشار جامعه و گروه های در رابطه با خود باشند.
امیدوارم این روز كه امسال همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان گشته است، بر همه كنشگران ارتباطی ایران مبارك باشد. امید واثق دارم كه مراكز روابط عمومی دستگاه های اجرایی با برنامه ریزی های مناسب اصول پیش گفته را عملیاتی و محقق می نمایند.
ان شاءالله»



1397/02/28
15:19:45
5.0 / 5
4583
تگهای خبر: ارتباطات , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت