كدام قاره در توسعه اینترنت ۵G عقب افتاده تر است؟

كدام قاره در توسعه اینترنت ۵G عقب افتاده تر است؟

وبی كارت: وقتی حرف آماده سازی برای برقراری نسل پنجم اینترنت ۵G در بین باشد، قاره اروپا از سایر قاره های دیگر همچون آمریكا و آسیا عقب تر است و این نگرانی وجود دارد كه شاید تا سال های سال عقب تر از سایر نقاط جهان بماند.


به گزارش وبی كارت به نقل از ایسنا، به نقل از سایت silicon republic، از آنجائیكه اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و كنار جهان انتشار یافته و كاربران بسیاری هم در انتظار اجرای آن هستند، كشورهای زیادی با همكاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول های تكنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت اند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود كه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع كرد. در نتیجه رسما یك مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبكه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم كه هر یك بدنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در كشورهای مختلفی همچون كره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریكا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می كنند.

حالا تازه ترین گزارش های انتشار یافته به بررسی اجمالی و مرور مختصری بر كشورها و قاره هایی كه در ساخت و توسعه زیرساخت های لازم برای برقراری نسل پنجم اینترنت ۵G پرداخته اند كه در آن، كشورهای اروپایی با اختلاف زیادی از كشورهای آسیایی و آمریكایی عقب تر افتاده و در جایگاه پایین تری قرار گرفته اند.

اما باوجود سایر زمینه ها، اروپا این دفعه از كشورهای رقیب آسیایی و آمریكایی عقب تر است و تلاش چندان زیادی برای برقراری اینترنت پرسرعت ۵G نكرده است. البته این بدان معنا نیست كه هیچ كدام از كشورهای اروپایی هیچ اقدامی در جهت تجهیز و توسعه زیرساخت های نسل پنجم اینترنت انجام نداده اند بلكه در مقام مقایسه با تلاش های فراوان و سرمایه گذاری های هنگفت كشورهای شرق آسیا و آمریكای شمالی در این خصوص، به نسبت تلاش كمتری از خود نشان داده است.

این در حالیست كه شركت های اریكسون و نوكیا به عنوان دو اپراتور بزرگ جهان و غول تكنولوژی مخابراتی كه با شركت های بسیاری در كشورهای پیشگام آسیا و آمریكا همكاری كرده و قراردادهای عظیمی را به امضا رسانیده اند، خود در اروپا مستقر هستند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند كه كشورهای غرب اروپا كه همواره از پیشگامان و پیشتازان در حوزه تكنولوژی و ارتباطات بوده اند، حالا تلاش های نسبتا كمتری در مقایسه با كشورهای شرق آسیا و آمریكای شمالی صرف كرده اند و همین امر هم نگرانی های بسیاری را بوجود آورده است.

البته برخی دیگر از تحلیلگران هم معتقدند از آنجایی كه توسعه زیرساخت های لازم جهت راه اندازی نسل پنجم اینترنت بسیار گران تمام خواهد شد و از آن سو هم كشورهای اروپایی درگیر مشكلات اقتصادی فراوانی هستند، ازاین رو هم اكنون ترجیح داده اند كه پس از موفقیت كشورهای دیگر، برای توسعه اینترنت ۵G دست به كار شوند.

طبق نمودار زیر، در چشم انداز ۷ سال آینده برای توسعه زیرساخت های برقراری اینترنت ۵G، چین كه با رنگ سبز پررنگ نشان داده شده است، در مقایسه با سایر كشورها بیشتر در توسعه و برقراری نسل پنجم اینترنت ۵G كوشش كرده است.

از منظر كوشش برای توسعه و راه اندازی اینترنت ۵G، منطقه آمریكای شمالی (با رنگ آبی) كه شامل ایالات متحده و كانادا می شود، در رتبه دوم قرار گرفته و درنهایت، كشورهای منطقه غرب اروپا در جایگاهی عقب تر از چین، آمریكای شمالی و سایر كشورهای جهان ایستاده است.



نسل پنجم شبكه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است كه بعد از نسل چهارم شبكه تلفن همراه فعلی عرضه می گردد.




1397/02/05
20:04:53
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اینترنت , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت