معاون بانک مرکزی:

اصلاح بانکهای ناتراز ادامه می یابد

اصلاح بانکهای ناتراز ادامه می یابد

به گزارش وبی کارت، معاون تنظیم گری و نظارت بانک مرکزی اظهار داشت: در مورد چند بانک ناتراز دیگر با پیگیری و انجام نظارت دقیق این بانکها تلاش می نماییم به جرگه بانکهای تراز وارد شوند.



به گزارش وبی کارت به نقل از مهر فرشاد محمدپور معاون تنظیم گری و نظارت بانک مرکزی با اشاره به این که فرایند گزیر بدون هیچ نوع انتقال ناترازی به بانک ملی ایران انجام شده است، اظهار داشت: برای اجرای درست این فرایند مطابق قانون مدیر و هیأت اجرایی گزیر تعیین شدند. هیئت اجرایی گزیر هیئتی است که برای اجرای بهینه و بهتر فرایند گزیر بمحض این که بانک روز پنجشنبه وارد فرآیند گزیر شد، انتخاب و آغاز به فعالیت نموده است. از خصوصیت های هیئت اجرایی گزیر دارا بودن سوابق مرتبط در سیستم بانکی و در عرصه های در رابطه با فرایند گزیر است.
محمدپور در حاشیه بازدید از برخی از شعب بانک آینده سابق با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هیئت اجرایی گزیر بانک آینده با حضور رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در این نشست راهبردها توسط رئیس کل بانک مرکزی بیان شد تا فرایند اجرای کار باکیفیت و سرعت مناسب صورت گیرد.
وی اضافه کرد: مطابق قانون سهامداران عضو فرایند و هیئت اجرایی گزیر نیستند و هیأت اجرایی گزیر را مدیر گزیر انتخاب می کند. برمبنای قانون از لحظه ای که فرایند اجرایی گزیر شروع شده است، اختیارات و مسئولیت های هیئت مدیره و هیئت سرپرستی به هیأت و مدیر گزیر منتقل می شود.
محمدپور درباب ارزش دارایی های بانک آینده اظهار داشت: کار ارزشگذاری دارایی ها بصورت جدی شروع شده و در نخستین فرصت شناسایی و ارزش گذاری دارایی ها با یک سرعت مناسب اتفاق خواهد افتاد.
معاون تنظیم گری و نظارت بانک مرکزی درباب برنامه بانک مرکزی برای اصلاح یا تعیین تکلیف بانکهای ناتراز اظهار داشت: اولویت اول بانک مرکزی انجام اقدامات اصلاحی برای بانکهای ناتراز است. یعنی با اقدامات اصلاحی بانک هایی که ناتراز هستند رو به بانکهای تراز تبدیل نماییم. دو بانک که سال ها جزو بانکهای ناتراز بودن با انجام اقدامات توسط مدیریت و سهامداران بانک و نظارت دقیق بانک مرکزی به جرگه بانکهای تراز وارد شدند. در مورد چند بانک ناتراز دیگر هم با پیگیری و انجام نظارت دقیق این بانکها تلاش می نماییم به جرگه بانکهای تراز وارد شوند.
محمدپور اشاره کرد: طبیعتاً اگر با انجام همه تلاش ها بانک ناتراز در راه اصلاح قرار نگرفت، با استفاده از ظرفیت هایی که در قانون پیش بینی شده است شامل تعیین هیأت سرپرستی و فرایند گزیر حرکت می نماییم.
وی برخورد نظارتی درست با بانکهای ناتراز را هدف بانک مرکز برشمرد و اظهار داشت: هم اکنون که وارد فرایند گزیر شدیم تمرکز کامل ما بر اجرای درست فرایند گزیر است تا دارایی ها درست ارزش گذاری شده و بدهی بدهکاران تسویه شود. اصلی ترین طلبکار این بانک بانک مرکزی یا به عبارت بهتر کل مردم کشور هستند. بنابراین اصل دغدغه ما ارزش گذاری درست و فروش دارایی هاست.
معاون تنظیم گری و نظارت بانک مرکزی درباب تاریخچه اقدامات بانک مرکزی درباب بانک آینده اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵ برخوردهای انتظامی مختلف با این بانک و مدیران و سهامداران این بانک در دستور کار بود و رای های مختلفی در هیأت انتظامی بانک مرکزی در این خصوص صادر گردیده است. در مورد بحث فرایند قضایی مبحث در ماده بیست و دو قانون بانک مرکزی پیش بینی لازم انجام شده است. ما نهادهایی مانند هیأت انتظامی در بانک مرکزی برای حل این مسایل داریم و اگر مبحث در هیئت انتظامی بدوی و هیئت تجدیدنظر به نتیجه نرسد به دادگاه ویژه ارجاع خواهد شد.
محمدپور درباب رسیدگی به درخواست ها و شکایات مشتریان در این فرایند هم اشاره کرد: مشتریان بانک آینده از روز شنبه مشتریان بانک ملی هستند. بنابراین طبیعتاً اگر خدماتی که مشتریان انتظار دارند، عرضه نشد به بانک ملی و راه های ارتباطی که بانک ملی مشخص و اطلاع رسانی کرده است، مراجعه نمایند.


منبع:

0.0 / 5
8
1404/08/04
12:59:28
تگهای خبر: خدمات , سیستم , فروش , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت
وبی کارت اولین برداشت، ماندگارترین باشد