بازوند:

بزرگراه خرم آباد-اراک قطعه ای از کریدور ملی دریا به دریا است

بزرگراه خرم آباد-اراک قطعه ای از کریدور ملی دریا به دریا است

به گزارش وبی کارت، معاون وزیر راه با اشاره به شروع عملیات اجرائی مرحله دوم بزرگراه خرم آباد- اراک اظهار داشت: این پروژه قطعه ای از کریدور ملی دریا به دریا است؛ یعنی مسیری که خزر را به خلیج فارس متصل می کند.



به گزارش وبی کارت به نقل از مهر، هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روز پنج شنبه در حاشیه شروع عملیات اجرائی مرحله دوم بزرگراه خرم آباد- اراک در منطقه شازند، با تشریح آخرین وضعیت اجرائی کریدور راهبردی شمال به جنوب کشور، این مسیر را گره گشای ترافیکی و شتاب دهنده توسعه اقتصادی کشور دانست.
وی با اشاره به اهمیت راهبردی این مسیر اظهار داشت: این پروژه قطعه ای از کریدور بزرگ و ملی «دریا به دریا» است؛ یعنی مسیری که دریای خزر را به خلیج فارس متصل می کند. طول کل این کریدور ۹۵۰ کیلومتر است که تا حالا ۵۵۳ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، ۱۳۳ کیلومتر درحال اجراست و ۲۴۷ کیلومتر دیگر باقیمانده است.

قطعه کلیدی شازند؛ حلقه اتصال مسیر شمال به جنوب


بازوند اضافه کرد: قطعه ای که امروز درحال راه اندازی است، قسمتی از مسیر ۱۳۰ کیلومتری عراق آباد است. از این مقدار، ۶۷ کیلومتر قبلاً به انتها رسیده و الان ۶۸ کیلومتر دیگر در دست اجراست. این مسیر از منطقه شازند در استان مرکزی شروع می شود و به کنارگذر اراک متصل می شود؛ کنارگذری که امسال به بهره برداری رسید.
وی با اعلان اینکه این قطعه می تواند نقش به سزایی در پایین آوردن گلوگاه های ترافیکی داشته باشد، اشاره کرد: اگر این پروژه براساس برنامه زمان بندی به اتمام برسد، یکی از مهم ترین گلوگاه های ترافیکی منطقه حذف می شود که این امر نقش برجسته ی در تسهیل عبور، کاهش مصرف سوخت و بهبود ایمنی جاده ای خواهد داشت.

سرمایه گذاری ترکیبی دولت و بخش خصوصی؛ الگویی موفق در گسترش زیرساخت ها


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مدل تامین مالی پروژه، گفت: برای راه اندازی این ۶۸ کیلومتر، اعتباری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده که ۶۰ درصد آن از طرف دولت تامین می شود و ۴۰ درصد دیگر نیز توسط بخش خصوصی، خصوصاً شرکت های وابسته به قرارگاه خاتم، تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد: این مشارکت بین دولت و بخش خصوصی یکی از الگوهای موفق در اجرای پروژه های ملی است، خصوصاً در عرصه زیرساخت های حمل و نقل که نیاز به سرمایه گذاری گسترده دارد.

نگاه راهبردی به توسعه متوازن مناطق


بازوند با تکیه بر این که پروژه کریدور «دریا به دریا» فقط یک مسیر ترانزیتی نیست، اشاره کرد: این مسیر نه فقط برای کشور اهمیت بین المللی در عرصه ترانزیت کالا دارد، بلکه با اتصال مناطق مرکزی کشور به بنادر شمالی و جنوبی، به توسعه متوازن و افزایش فرصت های اقتصادی و اشتغال زایی در مناطق مختلف کمک شایانی خواهدنمود.
وی در آخر تصریح کرد: پیشبرد این پروژه ها در گرو عزم ملی، هماهنگی نهادهای اجرائی و ادامه مشارکت بخش خصوصی است و وزارت راه و شهرسازی تمام توان خودرا برای تحقق این اهداف به کار گرفته است.


منبع:

0.0 / 5
8
1404/04/26
12:42:58
تگهای خبر: تخصصی , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت
وبی کارت اولین برداشت، ماندگارترین باشد