با حضور وزیر نفت انجام شد؛

افتتاح پروژه های گازرسانی و خطوط انتقال در سیستان و بلوچستان

افتتاح پروژه های گازرسانی و خطوط انتقال در سیستان و بلوچستان

به گزارش وبی کارت، مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بزرگترین پروژه های گازرسانی و خطوط انتقال در استان به بهره برداری رسید.



به گزارش وبی کارت به نقل از مهر، محمدرضا میرشکاری بامداد پنج شنبه با اشاره به اینکه گاز بعنوان محور توسعه می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تولید و اشتغالزایی تأثیرگذار باشد، اضافه کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم امروز پنجشنبه با حضور وزیر نفت، پنج شهر منطقه سیستان از گاز طبیعی بهره مند شدند.
وی افزود: گازرسانی به استان این طرح از سال ۸۹ شروع و الان نه شهر و ۱۳۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می باشند، همزمان در ۱۷ شهر هم عملیات لوله در نقاط مختلف درحال اجراست.
وی افزود: چهار نیروگاه عمده سیستان و بلوچستان شامل نیروگاه گازی زاهدان، نیروگاه گازی بمپور، نیروگاه بخار ایرانشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار به همراه دو صنعت کارخانه سیمان سیستان و سیمان خاش از گاز طبیعی بهره مند هستند.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اکنون شهرک صنعتی زاهدان واقع در جاده میرجاوه، شهرک صنعتی کامبوزیا، شهرک صنعتی کارگاهی زاهدان و شهرک صنعتی ایرانشهر هم از گاز طبیعی برخوردار می باشند.
وی اظهار نمود: امروز، پنج شنبه با حضور وزیر نفت در زاهدان، شاهد بهره برداری طرح گازرسانی به پنج شهر حوزه سیستان شامل محمد آباد، ادیمی، زهک، علی اکبر و بنجار هستیم که این اقدام با اجرای خط انتقال ۳۶ اینچ از زاهدان به دوراهی دشتک و از دوراهی دشتک به منطقه سیستان در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ شروع و امروز به بهره برداری رسید.
میرشکاری اظهار داشت: در این طرح، ۴۵ هزار خانوار در منطقه سیستان از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد که فعلا ظرفیت برای ۸۶ درصد خانوارها بوجود آمده است.
وی تصریح کرد: انتظار می رود با عنایت به توسعه گاز و حل مسئله بسیار مهم انرژی واحدهای تولیدی در سیستان و بلوچستان، استقبال بیشتری توسط کارخانه ها و کارگاه های زیر مجموعه شهرک های صنعتی را شاهد باشیم، لازمه تحقق این امر استفاده از ظرفیتهای استانی است.
جواد اوجی وزیر نفت در آئین افتتاح این طرح ها اظهار داشت: گازرسانی به نه شهر و ۱۳۰ روستا همچون مهم ترین پروژه های گازرسانی در این استان است.
وی افزود: بهره مندی ساکنین این تعداد شهر و روستا از نعمت گاز طبیعی و سوخت پاک در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و توسعه و رفاه عمومی است.
وزیر نفت با بیان اینکه بهره برداری از خط انتقال گاز ایرانشهر- چابهار به طول ۲۹۰ کیلومتر هم یکی دیگر از طرح هایی است که افتتاح شد، اظهار نمود: این خط لوله با سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیون دلار و با هدف تأمین گاز چابهار و کنارک و صنایع عمده و بزرگ منطقه اجرا شده و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و اشتغال زایی خواهد داشت.
وی همینطور از آئین بهره برداری رسمی از ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز هم اطلاع داد و اظهار داشت: ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز خورموج (شهید باقری)، نورآباد (شهید سیف الاسلامی)، دوراهان (شهید هلیسایی)، برازجان (شهید اخلاقی) و آرادان (شهید رفیعی راد) هم با اعتباری بالغ بر ۲۹۴.۵ میلیون دلار، در این مراسم به بهره داری می رسند.

1403/03/17
11:30:25
0.0 / 5
178
تگهای خبر: سرمایه گذاری , صنعت , هك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت