قیمت جهانی نفت امروز نفت برنت ۷۷ دلار و ۹۱ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز نفت برنت ۷۷ دلار و ۹۱ سنت شد

به گزارش وبی کارت، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۹۱ سنت رسید.



به گزارش وبی کارت به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات تجارت در روز سه شنبه باز هم کاسته شده است. نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش عرضه امسال میلادی قیمت نفت را در روز دوشنبه به پایین ترین رقم طی چهار ماه گذشته رساند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۹۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۲ سنت معادل ۰.۷۰ درصد کاهش ۷۳ دلار و ۷۰ سنت معامله می شود.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در روز یکشنبه توافق کردند بیشتر کاهش تولید خویش را در ۲۰۲۵ ادامه دهند، اما اجازه دادند کاهش تولید داوطلبانه ۸ عضو این ائتلاف به تدریج از ماه اکتبر برداشته شود.
تحلیلگران عقیده دارند تمدید کاهش تولید داوطلبانی اوپک پلاس در سه ماهه سوم سالجاری مالی کمبود عرضه نفت خام را در فصل مسافرت ها در تابستان تشدید می کند، اما احتمال افزایش عرضه از ماه اکتبر عملاً حمایت اوپک پلاس از بازار نفت را محدود می کند.
نشانه های ضعف تقاضا هم بر قیمت نفت در ماه های اخیر تاثیر گذاشته و تمرکز سرمایه گذاران بر مصرف سوخت در آمریکاست. متوسط قیمت بنزین در آمریکا ۵.۸ سنت در هر گالن کاسته شده و به ۳ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.
دولت آمریکا اطلاعات در ارتباط با ذخایر نفت و محصولات نفتی را در روز چهارشنبه منتشر می کند. میزان عرضه محصولات نفتی که نشانه ای از تقاضا در این کشور است نشان داده است چه مقدار بنزین در تعطیلات هفته گذشته که آغاز فصل مسافرت ها در این کشور بوده مصرف شده است.

1403/03/15
12:55:23
0.0 / 5
205
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت