۳۵۰ همت پروژه صنایع تبدیلی در حال اجراست

۳۵۰ همت پروژه صنایع تبدیلی در حال اجراست

وبی کارت: به گزارش وبی کارت، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی اظهار داشت: نزدیک به 350 هزار میلیارد تومان (همت) پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی در حال اجراست.


به گزارش وبی کارت به نقل از مهر، امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشست معاونت مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه اجرا شد. کریم ذوالفقاری، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که به بخش کشاورزی وارد می شود سنتی و معیشتی بودن آنست. خروج از این بخش نیاز به مکانیزاسیون دارد و سرمایه گذاری در عرصه های مختلف کشت، شیلات و… ما را به سمت مدرن شدن هدایت می کند. وی ادامه داد: مکانیزاسیون علم نو است که نیاز به ترویج دارد. وی با اعلان اینکه در ماشین آلات برداشت نقص داریم و کامل نیست، اظهار داشت: متولیان دولتی از وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت تا بانک مرکزی در عرصه سیاست گذاری و تامین مالی و رسانه ها در فرهنگ سازی باید همراهی داشته باشند.
صنایع تبدیلی سودآور است رییس توسعه بخش مکانیزاسیون جهاد کشاورزی افزود: در عرصه صنایع، یکی از بخش های سودآور بخش کشاورزی صنایع تبدیلی و تکمیلی است که برای ایجاد و تکمیل زیرساخت ها اعتبار زیادی نیاز دارد اما سودآور است. وی با اعلان اینکه در میان صنایع تبدیلی واحد زیان ده وجود ندارد، اشاره کرد: یکی از مسائلی که زمینه ساز توسعه صنایع تبدیلی شده همین موضوع است. ذوالفقاری اعلام نمود: نزدیک به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی در حال اجراست. گلایه از اجرا نشدن قانون این مسؤول دولتی با اشاره به اعتباراتی که پرداخت نمی گردد، اظهار داشت: در سرمایه گذاری بخش کشاورزی خصوصاً صنایع تبدیلی بسیار گلایه مند هستیم و انتظار داریم اتفاقی که در برنامه ششم توسعه رخ داد در برنامه هفتم تکرار نشود. وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: برمبنای قانون برنامه ششم قرار بود ۱۵ درصد از منابع داخلی بانکهای غیر تخصصی در اختیار بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن قرار گیرد که از این عدد فقط ۴ درصد محقق شد. انتظار است این مساله از طرف بانک مرکزی مدیریت شود؛ البته وزارت جهاد کشاورزی متوجه ناترازی بانکها است اما انتظار داریم آن چه در قانون الزام شده است به مرحله اجرا برسد. وی اشاره کرد: سرمایه گذار بخش کشاورزی انتظار پرداخت تسهیلات ویژه ندارد از پرداخت وام با بهره ۲۳ درصد هم راضی است اما در این زمینه کم کاری می شود. هم اکنون برخی پروزه های صنایع تبدیلی و تکمیلی تا ۹۰ درصد انجام شده و نیاز است با پرداخت تسهیلات به بهره برداری برسد که ضمن اشتغال زایی منجر به تضمین امنیت غذایی می شود. ذوالفقاری با اعلان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی سوپاپ اطمینان بخش کشاورزی است، افزود: در بعضی مقاطع در جنوب کرمان با روزانه ۲۰۰ هزار تن گوجه فرهنگی مواجه می شویم که در فاصله زمانی یک ماه توسط ۱۴ کارخانه تبدیل به رب گوجه فرنگی شده که علاوه بر تامین نیازمندی بازار داخل ارزآور هم است. این مسؤول دولتی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اعتباربخشی به تکمیل زیرساخت های صنایع غذایی در بخش تکمیل و تبدیل اضافه کرد: در عرصه مکانیزاسیون امسال دوازدهمین خط اعتبار به وجود آمده است که برای پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برنامه ریزی شده است. ماهانه ۱۰ درصد این رقم اختصاص داده می شود و اولین مرحله در اردیبهشت ماه با پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شد. ذوالفقاری اظهار داشت: امسال در عرصه مکانیزاسیون با بانک کشاورزی توافق شده ۵ هزار میلیارد تومان با بهره ۲۳ درصد بدون رعایت سقف منابع به کشاورزان پرداخت گردد. اگر همین مبلغ تامین شود طرح های نیمه تمام صنایع تبدیلی به عاقبت می رسد.

1403/02/25
12:51:30
0.0 / 5
233
تگهای خبر: تخصصی , رسانه , سرمایه گذاری , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت