ثبت ۱۹ هزار شکایت اینترنتی در بهار

ثبت ۱۹ هزار شکایت اینترنتی در بهار

بگفته مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، در سه ماهه اول سال 1400، در مجموع 43 هزار و 577 شکایت در سامانه 195 ثبت شده که از این میان،  19 هزار شکایت در زمینه اینترنت بوده است.


به گزارش وبی کارت به نقل از ایسنا، سامانه ۱۹۵ با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایتمندی مشترکان و رفع مشکلات آنان در زمینه ICT به راه افتاده است. برای دسترسی آسان تر کاربران، روش های مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات در نظر گرفته شده که بر طبق آن کاربران می توانند با مراجعه به سایت https: //195.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵شکایت خود در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ثبت کنند.
پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیمکارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته های ترکیبی، همیشه از مصداق های پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ است. کاربران می توانند برای پیگیری شکایات سامانه ۱۹۵ کد دستوری #۸۰۱۰* را شماره گیری کرده و با انتخاب گزینه ۲ و وارد کردن کد پیگیری که از سامانه ۱۹۵ دریافت کرده اند، در قالب پیامک از آخرین وضعیت شکایت خود باخبر شوند.
میانگین زمان پاسخگویی به شکایت کاربران کاهش یافت
در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- اظهار داشت: متوسط زمان پاسخگویی به شکایات کاربران از چهار روز در فروردین ماه امسال به سه روز در خرداد ماه ۱۴۰۰ کاهش یافته است و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، در مجموع ۴۳ هزار و ۵۷۷ شکایت در سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، ثبت شده، که از این به ۴۲ هزار و ۶۷ شکایت پاسخ داده شده و ۱۵۱۰ شکایت نیز درحال رسیدگی است.
وی ادامه داد: از تعداد کل شکایت ها، ۱۹ هزار و ۳ شکایت در زمینه اینترنت، ۷۹۳۱ شکایت در زمینه تلفن همراه، ۱۴ هزار و ۴۱ شکایت در زمینه تلفن ثابت و ۱۹۱۳ شکایت در زمینه خدمات پستی، ۳۷۴ شکایت در زمینه دفاتر پیشخوان، ۲۸۴ شکایت در زمینه تشعشعات و ۳۱ شکایت در زمینه خدمات ارزش افزوده ثبت شده است. عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب به ترتیب بیشترین فراوانی شکایات را در زمینه اینترنت دارند.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به این که قطعی سیمکارت بدون اطلاع رسانی، عدم آنتن دهی شبکه های 3G و 4G و عدم آنتن دهی شبکه موبایل، بیشترین فراوانی شکایات را در زمینه تلفن همراه دارند، بیان کرد: قطع ارتباط، عدم تامین کابل سرقت شده و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب نیز بیشترین فراوانی شکایات را در زمینه تلفن ثابت دارند.
قره داغی بیشترین شکایات حوزه خدمات پستی را در زمینه پست پیشتاز، نارضایتی از رفتار پرسنل و پست سفارشی اعلام نمود و اضافه کرد: در زمینه دفاتر پیشخوان نیز بیشترین شکایات مربوط به دریافت هزینه بیش از تعرفه، عدم پاسخگویی و اطلاع رسانی مناسب و عدم توانایی و مهارت لازم و کافی می شود. عضویت ناخواسته در سرویس، هزینه ارائه سرویس و نحوه عضویت، دارای بیشترین شکایت در زمینه خدمات ارزش افزوده است و در زمینه تشعشعات نیز تمام شکایات مربوط به آنتن های مخابراتی است.



1400/05/18
23:48:55
0.0 / 5
204
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت