رئیس كمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران:

ایران توان تولید كفش مورد نیاز كشورهای منطقه را دارد

ایران توان تولید كفش مورد نیاز كشورهای منطقه را دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران اظهار داشت: صنعت کفش ایران توانایی تأمین کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد، اما این قابلیت مغفول مانده است.



به گزارش وبی کارت به نقل از مهر، علی اژدرکش در نخستین گردهمایی ایجاد تشکل کشوری صنعت کیف و کفش و صنایع وابسته، اظهار داشت: هدف از تشکیل این تشکل کشوری هم افزایی بین حلقه های زنجیره تولید کیف و کفش است و برای رسیدن به این هدف نیازمند همبستگی و همکاری میان تمام بخشی ها از تأمین مواد اولیه و یراق آلات تا تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات و در نهایت تولید کنندگان محصولات نهایی هستیم.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان کفش ماشینی بیان داشت: صنعت کیف و کفش کشور صنعتی پیشرو با توان رقابت در بازارهای صادراتی است.
وی اضافه کرد: تولیدکنندگان ایرانی به دانش، تجربه و تکنولوژی تولید محصول برابر با استاندارهای جهانی برخوردار می باشند.
اژدرکش بیان داشت: برخی نقاط ضعف در این صنعت مانند بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و تبلیغات و کاهش قیمت تمام شده را میتوان با بهبود زنجیره تأمین مرتفع ساخت.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران با تاکید به اهمیت نقش بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد جهان اشاره نمود و اظهار داشت: در اقتصادهای بزرگ جهان مانند چین و آمریکا سهم واحده ی کوچک از تولید ناخالص داخلی به ترتیب ۵۹ و ۴۸ درصد است در حالیکه سهم آن در ایران ۱۸ درصد است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال واحدهای کوچک و متوسط اشتغال پایدار می باشد، اظهار داشت: بنابراین در اقتصادهای بزرگ جهان واحدهای کوچک بازیگران اصلی صادرات هستند، اما در ایران سهم اندکی در اقتصاد دارند.
اژدرکش بیان داشت: صنعت کفش ایران توانایی تأمین کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد، اما این قابلیت مغفول مانده و باید جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور احیا شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران در ادامه با تکیه بر لزوم تشکل بزرگ صنفی در صنعت کیف و کفش اظهار داشت: در شرایط فعلی وجود تشکلهای صنفی و صنعتی در بخش خصوصی با نگاه فراگیر و پیگیر منافع ملی که ضامن منافع تمام اعضا بوده و در کنار پشتیبانی از واحدهای بزرگ صنعتی مسیر را برای رشد و پیشرفت واحدهای کوچک و متوسط در کل زنجیره تأمین هموار سازد و همینطور بر ساماندهی تولید و فروش در داخل کشور و به دنبال راه اندازی بازارهای منطقه ای و بین المللی جدید باشد نه تنها ضروری می باشد، بلکه تنها راه رشد این صنعت است.
وی اضافه کرد: رسیدن به تولید سالانه یک میلیارد جفت کفش و صادرات ۷۰۰ میلیون جفت کفش مازاد از اهداف تشکیل تشکل ملی صنعت کفش است.
اژدرکش اضافه کرد: مطالبه گری کارشناس شده و هموار کردن مسیر برای رشد واحدهای کوچک و متوسط و تبدیل آنها به واحدهای بزرگ و کمک به برندسازی و ایجاد فضایی مناسب جهت رشد برندهای جوان از دیگر اهداف در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران اضافه کرد: معرفی بهینه و صحیح محصولات فاخر ایرانی در بازارهای منطقه ای و بین المللی و ایجاد بازارهای صادراتی جدید، تقویت نمایشگاه های داخلی و شرکت هدفمند و سازمان یافته در نمایشگاه های بین المللی، رفع موانع تأمین مواد اولیه و کمک به عرضه مواد اولیه متنوع و باکیفیت به تولیدکنندگان داخلی، آموزش فنی و علمی نیروی کارآمد و مورد نیاز صنعت و در نهایت ساماندهی و کمک به رشد شبکه فروش داخلی از راه فرهنگ سازی مناسب و تبلیغات از دیگر اهداف این مجموعه است.
وی بیان داشت: مهم ترین استراتژی این تشکل انحصار زدایی و آماده کردن فضای مناسب برای همه فعالان است.

1400/03/02
12:51:18
0.0 / 5
277
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت