در پی رشد چشمگیر كاربران
سیگنال كاركنان بیشتری استخدام می كند
برنامه پیام رسان سیگنال به دنبال رشد کم سابقه شمار کاربران، به دنبال استخدام افراد بیشتری به منظور تقویت سرویس و پشتیبانی از زیرساخت است.
به گزارش وبی کارت به نقل از ایسنا، اپلیکیشنهای پیام رسان سیگنال و تلگرام از اعتراضات گسترده کاربران به تغییر شرایط استفاده از سرویس واتس اپ سود برده و شاهد افزایش شمار کاربرانشان در ایام اخیر بوده اند.
تلگرام روز چهارشنبه اعلام نمود شمار کاربران جهانی این پیام رسان از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرده است.
برایان اکتون که یکی از موسسان واتس اپ بوده و بعد از فروش این اپلیکیشن به شرکت فیسبوک، آنرا ترک کرد و یکی از موسسان بنیاد سیگنال شد، درباره دیتای در ارتباط با سیگنال توضیح نداد و تنها اعلام نمود که رشد این برنامه در ایام اخیر عمودی بوده است.
اکتون در ایمیلی به رویترز اظهار داشت: ما هفته گذشته شاهد رشد کم سابقه ای بودیم و به علت این رشد بالا علاقه مند به یافتن افراد بااستعدادتری هستیم.
سیگنال روی بهبود قابلیتهای چت ویدیویی و گروهی کار می کند تا بتواند با واتس اپ، تیمز مایکروسافت و سایر اپلیکیشنهای کنفرانس ویدیویی که به بخش ضروری از زندگی روزمره افراد در یک سال قبل تبدیل گشته اند بهتر رقابت کند.
طبق اعلام شرکت تحلیل آمار "سنسور تاور"، سیگنال طی هفت روز گذشته توسط ۱۷.۸ میلیون کاربر دانلود شده که رشد ۶۲ برابری نسبت به هفته پیش را نشان داده است. در مقابل واتس اپ در همین مدت توسط ۱۰.۶ میلیون کاربر دانلود شد که ۱۷ درصد کاهش داشته است.
مدافعان حریم خصوصی ضمن اشاره به سابقه ضعیف فیسبوک در پشتیبانی از منافع مصرف کنندگان وقتی پای کنترل دیتای آنها پیش می آید، از تغییرات واتس اپ انتقاد کرده و خیلی از آنها پیشنهاد کرده اند کاربران به پلتفرمهای دیگر کوچ کنند.
بنیاد سیگنال که یک سازمان غیرانتفاعی است در سیلیکون والی قرار دارد و هم اکنون بر اپلیکیشن سیگنال نظارت دارد که در فوریه سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و برایان اکتون ۵۰ میلیون دلار بودجه اولیه آنرا فراهم نمود.
این اپلیکیشن از آن زمان با کمکهای مالی اداره می شود و الون ماسک، مدیرعامل تسلا یکی از حامیان آن بوده است. اکتون اعلام نمود هیچ برنامه ای برای جست و جوی منابع دیگر تأمین مالی وجود ندارد.
بر اساس گزارش رویترز، اکتون اظهار داشت: حریم خصوصی برای میلیونها نفر به حد کافی اهمیت دارد و ما در کوشش برای نشان دادن آن هستیم که جایگزین دیگری برای مدل های تجاری مبتنی بر تبلیغات که از حریم خصوصی کاربران بهره برداری می کنند، وجود دارد.
منبع: وبی كارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب