آغاز مرحله دوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی

آغاز مرحله دوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی

به گزارش وبی كارت معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مركز ملی فضای مجازی از آغاز مرحله دوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی با تاكید بر تلاش بیشتر آنها برای ارتقا و تقویت خود در كنار این حمایت ها برای ایجاد نتیجه مطلوب اطلاع داد.


به گزارش وبی کارت به نقل از ایسنا، امیر خوراکیان با اشاره به تصوب سند ساماندهی پیام رسان ها در کشور اظهار داشت: بعد از تصویب این سند استقبال بسیار خوبی از جانب مردم نسبت به پیام رسان های داخلی صورت گرفته اما در ادامه مشکلات فنی و نواقصی در ارائه خدمات و سرویس دهی ها به وجود آمد که البته این تجربه بعد از سکون و افت مختصری مسیری برای رشد جدی پیام رسان های داخلی در زمینه های مختلف و باردیگر رشد اقبال نسبت به پیام رسان های داخلی فراهم نمود.
وی ادامه داد: برای پشتیبانی از پیام رسان های داخلی در مرحله اول برپایه مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور یکسری اقدامات صورت گرفت و هم اکنون در مرحله دوم حمایت ها برای تقویت و ارتقای آنها هستیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در تشریح مرحله دوم حمایت ها از پیام رسان های داخلی اعلام نمود: اتصال پیام رسان های داخلی به اپراتورها، کسب سهمی از درآمد ترافیک، اختصاص مرکز داده رایگان، تسهیل در اعطای مجوز، ارائه خدمات دولت الکترونیک، ایجاد شرایط مناسب تبلیغ در رسانه ها، رفع مشکلات قضایی و حقوقی و در نهایت همکاری در تمدید بازپرداخت تسهیلات مالی دریافتی همچون حمایت های کشور در مرحله دوم این طرح است.

ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری در پیام رسان های داخلی
بنا بر اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی اشاره کرد: ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری حمایت بزرگی بود که با همکاری اپراتورها برای اتصال آنها به پیام رسان ها صورت گرفت. همینطور طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی اپراتورها به میزان ترافیکی که پیام رسان ها بتوانند ایجاد کنند سهمی از درآمد آنرا پرداخت خواهند کرد که این مهم سبب ایجاد رقابت در جذب مخاطب و تأمین نیازها و خدمات مورد نیاز مردم در پیام رسان های داخلی و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان عزیز خواهد شد.
وی با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در امتداد ایجاد زیرساخت برای خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات مرکز داده شهید سلیمانی را ایجاد و به صورت مجانی در اختیار پیام رسان های داخلی قرار خواهد داد، اظهار داشت: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همینطور سامانه ای به وجود آمد تا پیام رسان های داخلی بتوانند با مراجعه به آن و بارگذاری اطلاعات مورد نیاز نسبت به دریافت مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنندکه این مجوز در ادامه برای دریافت تسهیلات، امکانات و تعاملات مورد نیاز است.
عرضه خدمات دولت الکترونیک بر روی پیام رسان های داخلی
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی درمورد ارائه خدمات دولت الکترونیک بر روی پیام رسان های داخلی برای افزایش کارآیی آنها و تسهیل در تأمین نیازهای مردم گفت: باتوجه به این که برای ارائه این خدمات احتیاج به همکاری سازمان های بسیاری است، علیرغم محدودیت های فعلی کشور در مبارزه با کرونا، پیگیری های لازم صورت گرفته و شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه بزودی خواهیم بود.
خوراکیان اضافه کرد: برای رفع مشکلات قضایی پیام رسان ها هم کارگروهی با مشارکت قوه قضائیه و دادستانی تشکیل شده و مسائل پیام رسان ها به خصوص در حوزه تفکیک مسئولیت های کاربر با صاحب سرویس در حال پیگیری است.
حمایت همه جانبه کشور برای معرفی و تبلیغ پیام رسان های داخلی
وی با اشاره به این که برای تبلیغ و معرفی پیام رسان های داخلی از صدا و سیما درخواست کردیم تا با رفع تداخل قوانین داخلی این سازمان برای معرفی آنها به مردم شرایط ویژه ای اختصاص پیدا کند، اظهار داشت: آنچه که مسلم است شناسایی پیام رسان های داخلی به مردم احتیاج به حمایت همه جانبه دارد بدین سبب مسؤلان و دستگاه های اجرایی حتما در اطلاع رسانی ها و برنامه هایی که دارند پیام رسان های داخلی را مقدم بدارند و اگر مجبورند برای مخاطبان خارجی در پیام رسان های خارجی اطلاع رسانی کنند این امکان را فراهم آورند تا این محتوا به استناد مطلبی که در پیام رسان داخلی انتشار یافته بازنشر شود. همینطور از فعالان فضای مجازی و چهره های شناخته شده می خواهیم برای حفظ منافع عمومی و ضمانت فعالیت مردم در فضای مجازی در پیام رسان های داخلی پررنگ تر ظاهر شوند.
خوراکیان اضافه کرد: مشکلات، دعاوی و رسیدگی به حقوق افراد در پیام رسان های خارجی به خصوص در حوزه های مسائل مالی و اجتماعی قابل رسیدگی نیست و بدین سبب کسب وکارها در پیام رسان داخلی امنیت بیشتری خواهند داشت.
وی با تاکید بر این که پیام رسان های داخلی باید برای ارتقا و تقویت خود تلاش کنند و خدمات بهتری ارائه دهند چون که حمایت ها در کنار کوشش های این پیام رسان ها نتیجه مطلوب را خواهد داشت بدین سبب صرفاً به دنبال حمایت نباشند، اشاره کرد: از پیام رسان های خارجی دعوت می شود در ایران دفتر مرکزی به وجود آورده و امکان تعامل و ارتباطات را ایجاد کنند چون که ما موافق فعالیت خدمات خارجی با اولویت پشتیبانی از خدمات داخلی در کشور هستیم اما این به میزان تعامل و همکاری خدمات خارجی برپایه اصول بین المللی بستگی دارد.




منبع:

1399/08/09
15:44:33
5.0 / 5
1488
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , پیام رسان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت