رییس انجمن واردكنندگان موبایل مطرح كرد

اختلال در روند واردات موبایل

اختلال در روند واردات موبایل

وبی كارت: رئیس انجمن واردكنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اظهار داشت: اگر موانع پیش روی واردكنندگان در تامین نیاز بازار موبایل برطرف نشود، بازار موبایل شب عید مبتلا به اختلال خواهد شد.


حسین غروی رام در گفتگو با ایسنا، ضمن ابراز نگرانی از آینده بازار موبایل كشور اظهار نمود: هم اكنون شركت های واردكننده كه تعدادشان به ۱۸۶ شركت رسیده با مشكلات عدیده ای در زمینه تخصیص ارز و ثبت سفارش مواجهند. در حالیكه پیشتر اعلام نموده بودیم مصرف كشور به صورت ماهانه چیزی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا یك میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه می باشد و برای تامین آن ماهانه به ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار ارز نیازمندیم، اما طی روزهای اخیر نه تنها شاهد تامین این نیاز نبوده ایم، بلكه با كندی رسیدگی به درخواست های ثبت سفارش و صف های طولانی نوبت رسیدگی به پروندهای واردات موبایل روبرو شده ایم.
رئیس هیات مدیره انجمن واردكنندگان موبایل و تبلت و لوازم جانبی متذكر شد: درصورتی كه روند ثبت سفارش های موبایل و تخصیص ارز بخواهد به همین ترتیب با اختلال و كندی پیش رود، به احتمال زیاد با بازار متلاطمی در شب عید مواجه خواهیم بود و برای پیشگیری از این بحران لازم است همین حالا به فكر باشیم و موانع را برطرف نماییم.
غروی رام اضافه كرد: حالا كه روند عرضه و تقاضا در بازار به ثبات رسیده، باید تدبیری اندیشده شود كه تامین كالا به همین میزان فعلی صورت گیرد تا بازار موبایل متعادل بماند. در غیر این صورت در ۳ ماهه ی پایانی سال با كمبود موبایل در بازار مواجه خواهیم شد و به دنبال آن شاهد موج گرانی این كالای اساسی و ایجاد نارضایتی در جامعه خواهیم بود.
رئیس انجمن واردكنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اظهار نمود: واردكنندگان موبایل بعد از اجرای طرح رجیستری تمام تلاش خویش را در جهت تامین بازار و ثبات قیمت ها كرده اند كه گواه آن هم مشاهده ی قیمت هایی حتی پایین تر از قیمت منطقه خاورمیانه است. لازم به توضیح است كنترل قیمت ها طی هفته های اخیر در حالی صورت گرفته است كه با نوسان قیمت ارز و افزایش چشم گیر آن مواجه بوده ایم. اما با این وجود واردكنندگان با وجود زیان دهی، قیمت ها را كنترل كرده اند.



1398/09/26
13:38:00
5.0 / 5
4356
تگهای خبر: تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت