۱۲ روش استفاده بهینه از لینكدین

۱۲ روش استفاده بهینه از لینكدین

به گزارش وبی كارت نمی توانیم تنها با ثبت نام در لینكدین و تكمیل اطلاعات پروفایل انتظار داشته باشیم در لینكدین پیشرفت نماییم. پیش از هر چیزی باید بدانیم از شبكه های اجتماعی چه انتظاری داریم و چه چیزی را می خواهیم. تد پرودرومو (Ted Prodromou) نویسنده كتاب «راهنمایی نهایی» جهت استفاده صحیح از لینكدین در تجارت، از شیوه های استفاده از لینكدین برای بهبود تجارت می گوید.


هفته نامه شنبه نوشت: لینكدین ۶۱۰ میلیون كاربر دارد كه تعداد آنها رو به افزایش است. این پلت فرم بزرگ ترین موتور جست وجوی تجاری در دنیاست اما بیشتر اعضای لینكدین چیزی از آن نمی دانند. به نظر كاربران، این شبكه اجتماعی تنها محیطی برای پست كردن رزومه های آنلاین است. برپایه گزارش های این شركت، فقط ۴۰درصد از كاربران لینكدین بیشتر از یك مرتبه در ماه وارد این شبكه می شوند، ۶۰درصد باقی مانده كاربران ظاهرا فعالیت مشخصی ندارند و امیدوارند تا دیگران رزومه شان را در بین انبوهی از رزومه های كاری پیدا كنند. اما حقیقت این است كه لینكدین با این روش به هیچ عنوان كار نمی نماید. برای به دست آوردن ارزش در این پلتفرم، شما باید تغییر كرده و ارزشی را كه مدنظر دارد، فراهم كنید. بعنوان مثال، داشتن پروفایلی كامل به شما كمك می نماید تا بهتر دیده شوید، تكمیل پروفایل نیازمند پركردن قسمت های مهمی همچون پیشینه كاری، تحصیلی و تخصص های شماست. زمانی كه پروفایل شما كامل شود، لینكدین به شما ۵ ستاره می دهد. حالت ۵ ستاره تنها یك اسم نیست، بلكه هرچه پروفایل شما كامل تر باشد، رتبه بالاتری در جست وجوها پیدا می كنید. طبق گفته های لینكدین، پروفایل هایی كه در فهرست مهارت هایشان ۵ گزینه یا بیشتر را برگزیده باشند، در طول روز بیشتر از ۱۷ بار دیده می شوند. همینطور نباید فراموش نماییم كه پروفایل های رتبه بالای لینكدین در جست وجوهای گوگل هم مدام تكرار می شود. در اینجا ۱۲ نكته ساده برای بالابردن میزان بازدیدهای شما مطرح می شود، شما با انجام این ۱۲ روش می توانید ارتباطات لینكدین خویش را افزایش داده و خصوصیت های خویش را بهینه سازی كنید. نام تجاری تان را در سربرگ پروفایل خود بگذارید بالای پروفایل فضایی برای تصویر وجود دارد، از این فضا می توانید برای نشان دادن لوگوی شركت یا برند شخصی خود استفاده كنید. همینطور امكان درج پلت فرم های مختلف اجتماعی شما در این قسمت وجود دارد. با این كار شما فعال تر به نظر می رسید و مردم توانایی های سازمانی شما را درك خواهند كرد. حتی اگر كار شما كوچك باشد با درج لوگو و نام شركت حرفه ای به نظر می‎رسید. در هدشات (headshot) حرفه ای سرمایه گذاری كنید تصاویر در لینكدین از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. زمانی كه فرد تصویر پروفایل داشته باشد، به قول لینكدین ۲۱ بار بیشتر دیده خواهد شد و میزان پیام های دریافتی اش ۳۶ برابر می شود. هرچند وجود تصویر در پروفایل لازمه دیده شدن است، اما به خاطر داشته باشید كه هرعكسی برای پروفایل شما مناسب نمی باشد. تصویر بریده شده ای ازعروسی تان را در محیطی حرفه ای مثل لینكدین قرار ندهید. خودتان را به جای یك مشاور مالی بگذارید؛ آیا به تصویری تار اعتماد می كنید؟ و عكس سلفی شما را برای جذب نیرو ترغیب می كند؟ در عنوان لینكدین خود مركز مشتریان اضافه كنید پروفایل شما عنوانی دارد كه در بالای آن نمایش داده می شود و زیر نام شما قرار دارد. لینكدین در حالت كلی شغل شما را در این فضا قرار می دهد. امكان دارد عنوان شما خاص باشد كه در این صورت فرصتی را از دست داده اید، بهترین كاری كه شما می توانید انجام دهید، استفاده ازمزایای ارتباط با مشتریان است؛ به آنها بگویید كه چطور می توانید خدمات رسانی كنید. مثلا در عنوان خود بنویسید: «به كسب وكارهای كوچك برای ساخت سیستم ‎ها، حذف هرج و مرج و افزایش فروش كمك می كنم.» اهداف خویش را به صورت خلاصه بیان كنید شما از كتابخانه كتابی را به امانت می گیرید چون توجهتان را جلب كرده است. بعنوان پروفایل لینكدین تان فكر كنید، پروفایل شما همانند عنوان كتاب می ماند و باید شركت هایی كه علاقه مند به همكاری با آنها هستید را مجذوب كند. در این صورت آنها به خواندن پروفایل شما ادامه می دهند. خلاصه اهداف شما همانند مطالب داخلی كتاب می ماند كه مردم را به ادامه خواندن ترغیب می كند. پروفایل شما نشان دهنده تخصص هایتان است و امكان شناخت شما را فراهم می آورد. همكاران و مشتریان خویش را تایید كنید شاید تصور كنید تایید همكاران و مشتریانتان مسئله مهمی نیست یا دیگران به آن اهمیتی نمی دهند. باوركنید یا نه، وقتی شما دیگران را تایید می كنید، پیشنهادهای شما بعلاوه نام و عكستان در پروفایل طرف مقابلتان نمایش داده می شود. با استفاده درست از سیستم تایید همكاران و مشتریان به شبكه بزرگی از افراد دسترسی پیدا می كنید.
محتوای مالتی مدیا به لینكدین خود اضافه كنید با اضافه كردن محتوای مالتی مدیا مثل ویدئو، محتوای شنیداری و متنی در پروفایل علاوه بر نمایش قدرت فكری و مهارت هایتان، سبب جذب دیگران می شوید. همواره صدا اثرگذار است و مردم با دیدن ویدئویی كه شما در لینكدین خود به اشتراك گذاشته اید، از شما می آموزند. ویدئوها را مستقیما آپلود كنید لینكدین به نگهداری مردم درون پلت فرم علاقه مند است و تماشای ویدئو یكی از بهترین روش ها برای نگهداری مردم است. زمانی كه شما مستقیما در لینكدین ویدئویی را آپلود می كنید، الگوریتم به صورت خودكار بعنوان جایزه بازدیدهای شما را زیاد می كند. اگر شما لینكی از یوتیوب را آپلود كنید، خواهید فهمید كه الگوریتم اجازه بازدیدهای كمی را به شما می دهد. در پلت فرم لینكدین محتوا بنویسید وقتی علاوه بر آپلود ویدئو در پلت فرم مقاله بنویسید، داده های شما سبب جذب افراد و سازمان ها می شود. مقاله هایتان همینطور مبحث تخصصی شما را مشخص می كند. در پست های خود از هشتگ استفاده كنید طرزكار هشتگ در لینكدین متفاوت از فیس‎بوك و توییتر است. مردم وقتی هشتگی را دنبال می كنند، به دنبال هدف خاصی هستند. بعنوان مثال #انگیزه در لینكدین باعث گسترش كسب وكار افراد می شود. این هشتگ حدودا ۱۲میلیون دنبال كننده دارد. پس اگر مطلبی را به اشتراك می گذارید، هشتگ یادتان نرود! تحصیلات خویش را به روزرسانی كنید شبكه های فارغ التحصیلی در لینكدین قوی هستند و فعالیت در آنها بسیار آسان است. تنها كافی است سال فارغ التحصیلی و رشته تحصیلی تان را در لینكدین انتخاب كنید، آن وقت خواهید دید كه چگونه با شبكه گسترده ای از هم دوره هایتان روبه رو می شوید. تصمیم گیرنده برای ارتباط با همكلاسی هایتان به عهده شماست، اما می توانید با ارسال درخواست دوستی با آنها مشاركت كنید. به گروه ها بپیوندید كاربران در این پلت فرم می توانند گروه های گفتگو تشكیل دهند و درباره مباحث مشتركی به صورت حرفه ای بحث و گفتگو كنند. مثلا گروه دیجیتال ماركتینگ ۱٫۱ میلیون عضو دارد. همینطور با استفاده از گروه های لینكدین بدون پرداخت هزینه كلاس آموزشی می توانید مهارت هایتان را افزایش دهید، بعنوان نمونه گروه فتوشاپ ۳۱۷هزار عضو دارد. ورود به گروه در لینكدین بخشی از شبكه سازی تان را فراهم می آورد. وقتی در گروه هستید، پروفایل شما در نوار سمت راست پروفایل دیگر اعضای گروه قرار می گیرد و در اجتماعی تخصصی دیده خواهید شد. برای جذب مشتری از پروفایندر (Profinder) استفاده كنید زمانی كه نخستین بار وارد لینكدین می شوید، این شبكه اجتماعی با فراهم كردن خدماتی در پروفایندر، شما را به دیگران معرفی می كند. به عبارتی، كسانی را كه به دنبال تخصص شما هستند می یابد، این مزیت در ابتدا كاملا مجانی است اما اگر بیشتر از ۵ بار در ماه بخواهید از آن استفاده كنید، باید مبلغی را پرداخت كنید. تمام افراد حرفه ای در پروفایندر حضور دارند كه شامل مربیان، بازاریاب ها، توسعه دهندگان، خدمات فناوری و اطلاعات، نویسندگان، مشاوران و دیگر افراد هستند. این احتمال وجود دارد كه در یك روز درخواست هایی از ۱۰ تا ۱۵ مربی در پروفایندر داشته باشیم. 2121


منبع:

1398/05/18
16:42:02
5.0 / 5
4376
تگهای خبر: آنلاین , ارتباطات , تخصصی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت